2. Spiral Jetty MacLab La fièvre Le pleureur désigné

Dimension: px
Commencer à balayer dès la page:

Download "2. Spiral Jetty 1. 3. MacLab La fièvre Le pleureur désigné"

Transcription

1 Traduction française/french translation 1. RECOVERY Référez-vous au DVD RECOVERY pour consulter les photos, le film ainsi que les diaporamas utilisés dans la production Toledo Quelques uns seront utilisés tels quels tandis que d autres seront modifiés pour le spectacle de Montréal. Le film et la vidéo du garçon disparu ont été utilisés pendant la production de Toledo. Nous filmerons de nouvelles séquences incluant un nouveau garçon pour la version montréalaise. Ci-joint vous trouverez un montage-photo que nous utiliserons entièrement pour le spectacle de Montréal afin de représenter le centre de réhabilitation tombant en ruines. Sont également incluses les photos de la production de Toledo pour démontrer comment les éléments se sont incorporés et comment l événement s est déroulé. Il est à noter que toute la musique utilisée faisait partie de la production originale et que celle-ci sera de nouveau utilisée pour le spectacle de Montréal. 2. Spiral Jetty 1 Voici le DVD du tout dernier projet d installation de la troupe. Il s agit de la première version de notre projet MP3 qui sera développé pour en faire un spectacle complet en Sont inclus les trois films conçus dans le cadre du projet, une courte explication des concepts à l origine de celui-ci, les documents ayant trait à la performance elle-même et les commentaires des spectateurs. 3. MacLab La fièvre Le pleureur désigné Ce DVD contient des extraits du laboratoire Macbeth. Il montre la conception visuelle ainsi que l atmosphère de la pièce sur laquelle nous travaillons présentement. MacLab 2008 Production théâtrale Le pleureur désigné 2007 Production théâtrale La fièvre 2007 Production théâtrale

2 4. Extraits de productions théâtrales antérieures Le jury peut parcourir ce DVD pour avoir une idée générale du travail de la troupe. Le travail présenté ici demeure principalement physique et inclut des exemples d installations également. Un menu indique le nom de la production et la date de présentation. Galápagos 2005/06 Production théâtrale Expulsion 2004 Installation En manque 2003/04 Production théâtrale/installation Carlos in Therapy 2001 Production théâtrale Human Collision 1999 Production théâtrale RECREATION 1998 Installation Kaspar 1997 Production théâtrale Le jury peut consulter ces courts résumés des vidéos pour en savoir plus sur les extraits visionnés : MacLab Mise en scène dans une Haïti moderne, dans un monde de guerre, de drogues et de magie, la pièce illustre l ascension et la chute d un soldat ambitieux devenu tyran. Cette présentation d une heure de Macbeth était un laboratoire public qui a permis l exploration d éléments scéniques et textuels. Le vaudou, la nature et le monde de l esprit ont été explorés dans cette adaptation de la pièce dont la production complète est prévue en Le pleureur désigné Suite à une révolution, une famille reconsidère le lien complexe les unissant au régime politique actuel de leur pays. Alors qu ils explorent la zone située entre les bonnes intentions et l hypocrisie intellectuelle, leurs doutes et leurs conflits prennent une plus grande signification. Des sujets tels que le genre de livres qu ils aiment lire et la façon dont ils se distraient deviennent à la fois personnels, voire sinistres, et mêlés, contre toute attente, à des questions de survie.

3 La fièvre Le narrateur sans nom de ce virulent monologue repose, seul et malade, dans une chambre d hôtel lugubre, dans un pays souffrant de pauvreté. Simultanément une exécution politique est sur le point de se produire. Loin du réconfort nonchalant de sa propre vie, il se heurte à ses souvenirs et à sa propre conscience qui sont remis en question par la misère et la pauvreté qu il voit. C est avec une compassion, une éloquence et une impitoyable autocritique que le narrateur découvre que d avoir des bonnes intentions envers les démunis n est pas suffisant. Tandis qu il plonge dans les réminiscences et se tourmente de sa propre responsabilité auprès des opprimés, il arrive à l inévitable conclusion que les politiquement corrects sont eux-mêmes coupables s ils n agissent pas. Par ailleurs, ses intentions sont-elles sincères ou uniquement amplifiées par la violente fièvre de la maladie et de la culpabilité? Carlos in Therapy Les êtres humains n ont jamais été autant entourés d acteurs qu à notre époque. Ils n ont jamais été autant influencés par le divertissement, le cœur de leur existence, qu à notre époque. La ligne séparant l illusion de la réalité n a jamais été aussi vague et subtile qu à notre époque. Allumez votre téléviseur si vous avez encore des doutes. Écoutez les nouvelles si vous avez encore des doutes. Ou peut-être pas parce que cela, aussi, pourrait être de la propagande. Carlos in Therapy examine ce paysage complètement ambigu où le mensonge fait partie de la norme alors que la confession y est obligatoire et où leur coexistence reste au mieux précaire. Galápagos Inaugurant les nouvelles œuvres de la Centaur Theatre Company, The Other Theatre a présenté la première partie de Galápagos, une adaptation du célèbre roman de Kurt Vonnegut, l auteur de plusieurs autres ouvrages incluant Mother Night, Welcome to the Monkey House, Breakfast of Champions et le chef d œuvre Slaughterhouse Five. Galápagos raconte l ironique déclin de l espèce humaine tel que vu par les yeux et les esprits des survivants d une croisière fatidique aux Îles Galápagos. Une histoire d évolution avec plus de rebondissements que ce que Darwin aurait pu imaginer. Human Collision / Atomic Reaction Que ce produirait-il si les mouvements des particules atomiques reproduisaient la même logique que le comportement humain? Inspiré par l astrophysicien Stephen Hawking, cette pièce multidisciplinaire remet en question la place des individus dans l univers, avec leurs fragilités humaines et leur capacité infinie à croire malgré tout en l immortalité.

4 Gagnant du Montreal English Critics Circle Award (MECCA) pour la meilleure production, la meilleure réalisation, la meilleure conception de costumes/décors et la meilleure conception d éclairage. Finaliste pour le Masque de la meilleure production théâtrale anglophone sélectionnée par le Conseil des arts et lettres du Québec. RECREATION Cette installation a été conçue pour Counterposes et produite par Display Cult et Oboro Gallery. Mise en place dans un monte-charge converti en salle de récréation, cette œuvre physique sans parole examine le côté sombre de la banlieue. Dans cet environnement altéré, (le mur arrière est le plancher), un couple joue les rituels banals de la vie moderne au milieu d une trame sonore incluant des bruits domestiques, des chansons de cowboys hawaïens, de la musique de fond des années 50, un texte sur l enlèvement de Patty Hearst et des rapports d autopsie du meurtre de JonBenet Ramsey. «L enfant» du couple est manifestement absent et la femme disparaît également à la fin. Avec cette œuvre, la troupe a étendu son esthétique pour inclure le moyen d expression des arts visuels et a exploré un rapport acteur-spectateur plus dynamique. Kaspar Basé sur l histoire vécue de Kaspar Hauser, un garçon du dix-neuvième siècle qui a passé les quinze premières années de sa vie dans un donjon sans lumière avant d être abandonné devant une maison à Nuremberg, en Allemagne, cette nouvelle pièce inaugure la première représentation de The Other Theatre à l Espace Libre. La troupe a de nouveau utilisé une approche multimédia à l aide de boucles sonores, de diapositives d annonces tirées de bandes dessinées de 1950 ainsi qu en créant un court film muet (dans le style des années 20) racontant l enlèvement de Kaspar. Mise en scène dans un environnement blanc et dépouillé, la pièce examine le pouvoir que possède la langue sur la formation de l identité. The Dark Couvrant la période de la Guerre froide jusqu aux mouvements féministes des années soixante-dix, (depuis les premiers girlie trailers jusqu à Gorge profonde (Deep Throat) avec Linda Lovelace). Un regard sombre sur la lutte personnelle et politique d une femme, Andrea. Mise en scène dans un cinéma miteux, la pièce cherche à défier les notions sociétales d érotisme et de pornographie. Une version plus courte du spectacle a été produite dans le cadre de l événement Literal Madness du groupe Women Making Scenes. Women Making Scenes est un regroupement de metteures en scène incluant Stacey Christodoulou, Katrina Dunn, Martha Hancock, Lise Ann Johnson et Sarah Stanley.

5 Version originale anglaise/english version 1. RECOVERY Please see the RECOVERY DVD for pictures, film and slideshows used in the 2007 Toledo production, some of which will be reused entirely, for the Montreal show, some of which will be modified. Film and video of the missing boy was used during the Toledo production and we will film new segments with a new boy for the Montreal version. Included is a photo montage that we will use in its entirety for the Montreal show to depict the decaying recovery centre. Included are also pictures from the Toledo production itself to see how everything came together. Please note that all the music you hear is music that was part of the original production and which will be used again for the Montreal show. 2. Spiral Jetty 1 This is a DVD of the company s last installation project. This is the first version of our mp3 project which will be developed into a full show in Included are the three films made as part the project, a brief explanation of the concepts behind the project, documentation of the live performance itself and audience feedback. 3. MacLab La Fièvre Le Pleureur désigné This DVD contains excerpts of the lab of Macbeth. It shows the design and atmosphere of the piece that we are currently working on. MacLab 2008 Theatre Production Designated Mourner 2007 Theatre Production The Fever 2007 Theatre Production

6 4. Excerpts from Past Other Theatre Productions The jury may peruse this DVD to get a general idea of the company s work. The work here is physically based and there are examples of installation work, as well. There is a menu that indicates production and year that it was performed. Galápagos 2005/06 Theatre Production Expulsion 2004 Installation En Manque 2003/04 Theatre Production/Installation Carlos in Therapy 2001 Theatre Production Human Collision 1999 Theatre Production RECREATION 1998 Installation Kaspar 1997 Theatre Production The jury may consult these brief video summaries to know a bit about the excerpts they are viewing: MacLab Set in modern Haiti, in a world reeling with war, drugs and magic, the play depicts the rise and fall of an ambitious soldier turned tyrant. This one-hour presentation of Macbeth was a public laboratory which allowed for the exploration of scenic and textual elements. Voodoo, nature and the spirit world were explored in this adaptation of the piece, slated for full production in Le Pleureur désigné In the aftermath of a revolution a family revisits their complex involvement with their country s current political regime. As they navigate the terrain between good intentions and intellectual hypocrisy, their doubts and conflicts take on a larger significance. Suddenly issues such as what sort of books they like to read and how they choose to amuse themselves become both grimly personal and unexpectedly entangled with questions of survival.

7 La fièvre The nameless narrator of this blistering monologue lies ill and alone in a dreary hotel room in a poverty-stricken country. A political execution is about to take place at the same time. Far from the glib comforts of his own life, he struggles with memories and his own conscience, which are challenged by the misery and poverty he sees. With compassion, eloquence, and ruthless self-scrutiny, the narrator discovers that having good intentions toward the dispossessed is not enough. As he reminisces and agonizes over his own responsibility for the downtrodden, he reaches the inevitable conclusion that the politically correct are guilty themselves unless they take action. However, are his intentions sincere or merely exacerbated by the raging fever of sickness and guilt? Carlos in Therapy At no other time in history have human beings been surrounded by so many actors. At no other time has entertainment been the driving force of our existence. At no other time has the line separating illusion from reality been so vague and tenuous. Turn on your television if you are unsure about this. Listen to the news if you still have doubts. Or not, because this, too, could be propaganda. Carlos in Therapy examines this hopelessly ambiguous landscape, where lying is the norm, confession is mandatory and co-existence is precarious at best. Galapagos Inaugurating Centaur Theatre Company s Brave New Works, The Other Theatre presented Part I of Galapagos, adapted from the acclaimed novel by Kurt Vonnegut, whose many works included Mother Night, Welcome to the Monkey House, Breakfast of Champions, and the masterpiece Slaughterhouse Five. Galapagos recounts the ironic decline of the human species as seen through the eyes and minds of the survivors of a doomed cruise to the Galapagos Islands. A tale of evolution with more twists than Darwin could have ever imagined, Galapagos Human Collision / Atomic Reaction What if the movements of atomic particles reproduced the very logic of human behaviour? Inspired by astro-physicist Stephen Hawking, this multi-disciplinary play questions the place of people in the universe, with their human frailties and, in spite of everything, their infinite capacity to believe in immortality. Winner of Montreal English Critics Circle Award (MECCA) for Best Production, Best Direction, Best Set/Costume Design and Best Lighting Design

8 Masque finalist for Best Production (English Theatre) selected by the Quebec Acadethe company s of Arts and Letters RECREATION This installation piece was created for Counterposes, produced by Display Cult and Oboro Gallery. Set in a moving freight elevator converted into a recreation room, this non-speaking physical piece examined the dark side of suburbia. In this distorted environment (the back wall is the floor), a couple enacts the banal rituals of modern life amid a soundtrack which included domestic noises, Hawaiian cowboy tunes, fifties muzak, text from the Patty Hearst kidnapping and autopsy reports from the JonBenet Ramsey murder. Their "child" is conspicuously missing and, in the end, the woman disappears as well. With this piece, the company expanded its aesthetic to embrace the medium of visual art and explored a more dynamic actor-spectator relationship. Kaspar Based on the real-life story of Kaspar Hauser, a nineteenth century boy who spent the first fifteen years of his life in a lightless dungeon before being abandoned in front of a house in Nuremberg, Germany, this new work marked The Other Theatre s debut in Espace Libre. Again, the company utilised a multimedia approach, using sound loops, slides from 1950 comic book ads, as well as creating a small silent film (in the style of the 1920's) depicting the kidnapping of Kaspar. Set in a stark white environment, the play examined the power language has in shaping identity. The Dark Spanning the time from the Cold War to the women s movement of the seventies (from the early girlie trailers to Linda Lovelace s Deep Throat ) The Dark looked at the personal and political struggle of one woman, Andrea. Set in a seedy movie house, the play aimed to challenge societal notions of eroticism and pornography. A shorter version of the show was produced for Women Making Scenes Literal Madness. Women Making Scenes is a collective of women director s which include Stacey Christodoulou, Katrina Dunn, Martha Hancock, Lise Ann Johnson and Sarah Stanley.

9 Traduction française/french translation 1. RECOVERY Référez-vous au DVD RECOVERY pour consulter les photos, le film ainsi que les diaporamas utilisés dans la production Toledo Quelques uns seront utilisés tels quels tandis que d autres seront modifiés pour le spectacle de Montréal. Le film et la vidéo du garçon disparu ont été utilisés pendant la production de Toledo. Nous filmerons de nouvelles séquences incluant un nouveau garçon pour la version montréalaise. Ci-joint vous trouverez un montage-photo que nous utiliserons entièrement pour le spectacle de Montréal afin de représenter le centre de réhabilitation tombant en ruines. Sont également incluses les photos de la production de Toledo pour démontrer comment les éléments se sont incorporés et comment l événement s est déroulé. Il est à noter que toute la musique utilisée faisait partie de la production originale et que celle-ci sera de nouveau utilisée pour le spectacle de Montréal. 2. Spiral Jetty 1 Voici le DVD du tout dernier projet d installation de la troupe. Il s agit de la première version de notre projet MP3 qui sera développé pour en faire un spectacle complet en Sont inclus les trois films conçus dans le cadre du projet, une courte explication des concepts à l origine de celui-ci, les documents ayant trait à la performance elle-même et les commentaires des spectateurs. 3. MacLab La fièvre Le pleureur désigné Ce DVD contient des extraits du laboratoire Macbeth. Il montre la conception visuelle ainsi que l atmosphère de la pièce sur laquelle nous travaillons présentement. MacLab 2008 Production théâtrale Le pleureur désigné 2007 Production théâtrale La fièvre 2007 Production théâtrale

10 4. Extraits de productions théâtrales antérieures Le jury peut parcourir ce DVD pour avoir une idée générale du travail de la troupe. Le travail présenté ici demeure principalement physique et inclut des exemples d installations également. Un menu indique le nom de la production et la date de présentation. Galápagos 2005/06 Production théâtrale Expulsion 2004 Installation En manque 2003/04 Production théâtrale/installation Carlos in Therapy 2001 Production théâtrale Human Collision 1999 Production théâtrale RECREATION 1998 Installation Kaspar 1997 Production théâtrale Le jury peut consulter ces courts résumés des vidéos pour en savoir plus sur les extraits visionnés : MacLab Mise en scène dans une Haïti moderne, dans un monde de guerre, de drogues et de magie, la pièce illustre l ascension et la chute d un soldat ambitieux devenu tyran. Cette présentation d une heure de Macbeth était un laboratoire public qui a permis l exploration d éléments scéniques et textuels. Le vaudou, la nature et le monde de l esprit ont été explorés dans cette adaptation de la pièce dont la production complète est prévue en Le pleureur désigné Suite à une révolution, une famille reconsidère le lien complexe les unissant au régime politique actuel de leur pays. Alors qu ils explorent la zone située entre les bonnes intentions et l hypocrisie intellectuelle, leurs doutes et leurs conflits prennent une plus grande signification. Des sujets tels que le genre de livres qu ils aiment lire et la façon dont ils se distraient deviennent à la fois personnels, voire sinistres, et mêlés, contre toute attente, à des questions de survie.

11 La fièvre Le narrateur sans nom de ce virulent monologue repose, seul et malade, dans une chambre d hôtel lugubre, dans un pays souffrant de pauvreté. Simultanément une exécution politique est sur le point de se produire. Loin du réconfort nonchalant de sa propre vie, il se heurte à ses souvenirs et à sa propre conscience qui sont remis en question par la misère et la pauvreté qu il voit. C est avec une compassion, une éloquence et une impitoyable autocritique que le narrateur découvre que d avoir des bonnes intentions envers les démunis n est pas suffisant. Tandis qu il plonge dans les réminiscences et se tourmente de sa propre responsabilité auprès des opprimés, il arrive à l inévitable conclusion que les politiquement corrects sont eux-mêmes coupables s ils n agissent pas. Par ailleurs, ses intentions sont-elles sincères ou uniquement amplifiées par la violente fièvre de la maladie et de la culpabilité? Carlos in Therapy Les êtres humains n ont jamais été autant entourés d acteurs qu à notre époque. Ils n ont jamais été autant influencés par le divertissement, le cœur de leur existence, qu à notre époque. La ligne séparant l illusion de la réalité n a jamais été aussi vague et subtile qu à notre époque. Allumez votre téléviseur si vous avez encore des doutes. Écoutez les nouvelles si vous avez encore des doutes. Ou peut-être pas parce que cela, aussi, pourrait être de la propagande. Carlos in Therapy examine ce paysage complètement ambigu où le mensonge fait partie de la norme alors que la confession y est obligatoire et où leur coexistence reste au mieux précaire. Galápagos Inaugurant les nouvelles œuvres de la Centaur Theatre Company, The Other Theatre a présenté la première partie de Galápagos, une adaptation du célèbre roman de Kurt Vonnegut, l auteur de plusieurs autres ouvrages incluant Mother Night, Welcome to the Monkey House, Breakfast of Champions et le chef d œuvre Slaughterhouse Five. Galápagos raconte l ironique déclin de l espèce humaine tel que vu par les yeux et les esprits des survivants d une croisière fatidique aux Îles Galápagos. Une histoire d évolution avec plus de rebondissements que ce que Darwin aurait pu imaginer. Human Collision / Atomic Reaction Que ce produirait-il si les mouvements des particules atomiques reproduisaient la même logique que le comportement humain? Inspiré par l astrophysicien Stephen Hawking, cette pièce multidisciplinaire remet en question la place des individus dans l univers, avec leurs fragilités humaines et leur capacité infinie à croire malgré tout en l immortalité.

12 Gagnant du Montreal English Critics Circle Award (MECCA) pour la meilleure production, la meilleure réalisation, la meilleure conception de costumes/décors et la meilleure conception d éclairage. Finaliste pour le Masque de la meilleure production théâtrale anglophone sélectionnée par le Conseil des arts et lettres du Québec. RECREATION Cette installation a été conçue pour Counterposes et produite par Display Cult et Oboro Gallery. Mise en place dans un monte-charge converti en salle de récréation, cette œuvre physique sans parole examine le côté sombre de la banlieue. Dans cet environnement altéré, (le mur arrière est le plancher), un couple joue les rituels banals de la vie moderne au milieu d une trame sonore incluant des bruits domestiques, des chansons de cowboys hawaïens, de la musique de fond des années 50, un texte sur l enlèvement de Patty Hearst et des rapports d autopsie du meurtre de JonBenet Ramsey. «L enfant» du couple est manifestement absent et la femme disparaît également à la fin. Avec cette œuvre, la troupe a étendu son esthétique pour inclure le moyen d expression des arts visuels et a exploré un rapport acteur-spectateur plus dynamique. Kaspar Basé sur l histoire vécue de Kaspar Hauser, un garçon du dix-neuvième siècle qui a passé les quinze premières années de sa vie dans un donjon sans lumière avant d être abandonné devant une maison à Nuremberg, en Allemagne, cette nouvelle pièce inaugure la première représentation de The Other Theatre à l Espace Libre. La troupe a de nouveau utilisé une approche multimédia à l aide de boucles sonores, de diapositives d annonces tirées de bandes dessinées de 1950 ainsi qu en créant un court film muet (dans le style des années 20) racontant l enlèvement de Kaspar. Mise en scène dans un environnement blanc et dépouillé, la pièce examine le pouvoir que possède la langue sur la formation de l identité. The Dark Couvrant la période de la Guerre froide jusqu aux mouvements féministes des années soixante-dix, (depuis les premiers girlie trailers jusqu à Gorge profonde (Deep Throat) avec Linda Lovelace). Un regard sombre sur la lutte personnelle et politique d une femme, Andrea. Mise en scène dans un cinéma miteux, la pièce cherche à défier les notions sociétales d érotisme et de pornographie. Une version plus courte du spectacle a été produite dans le cadre de l événement Literal Madness du groupe Women Making Scenes. Women Making Scenes est un regroupement de metteures en scène incluant Stacey Christodoulou, Katrina Dunn, Martha Hancock, Lise Ann Johnson et Sarah Stanley.

13 Version originale anglaise/english version 1. RECOVERY Please see the RECOVERY DVD for pictures, film and slideshows used in the 2007 Toledo production, some of which will be reused entirely, for the Montreal show, some of which will be modified. Film and video of the missing boy was used during the Toledo production and we will film new segments with a new boy for the Montreal version. Included is a photo montage that we will use in its entirety for the Montreal show to depict the decaying recovery centre. Included are also pictures from the Toledo production itself to see how everything came together. Please note that all the music you hear is music that was part of the original production and which will be used again for the Montreal show. 2. Spiral Jetty 1 This is a DVD of the company s last installation project. This is the first version of our mp3 project which will be developed into a full show in Included are the three films made as part the project, a brief explanation of the concepts behind the project, documentation of the live performance itself and audience feedback. 3. MacLab La Fièvre Le Pleureur désigné This DVD contains excerpts of the lab of Macbeth. It shows the design and atmosphere of the piece that we are currently working on. MacLab 2008 Theatre Production Designated Mourner 2007 Theatre Production The Fever 2007 Theatre Production

14 4. Excerpts from Past Other Theatre Productions The jury may peruse this DVD to get a general idea of the company s work. The work here is physically based and there are examples of installation work, as well. There is a menu that indicates production and year that it was performed. Galápagos 2005/06 Theatre Production Expulsion 2004 Installation En Manque 2003/04 Theatre Production/Installation Carlos in Therapy 2001 Theatre Production Human Collision 1999 Theatre Production RECREATION 1998 Installation Kaspar 1997 Theatre Production The jury may consult these brief video summaries to know a bit about the excerpts they are viewing: MacLab Set in modern Haiti, in a world reeling with war, drugs and magic, the play depicts the rise and fall of an ambitious soldier turned tyrant. This one-hour presentation of Macbeth was a public laboratory which allowed for the exploration of scenic and textual elements. Voodoo, nature and the spirit world were explored in this adaptation of the piece, slated for full production in Le Pleureur désigné In the aftermath of a revolution a family revisits their complex involvement with their country s current political regime. As they navigate the terrain between good intentions and intellectual hypocrisy, their doubts and conflicts take on a larger significance. Suddenly issues such as what sort of books they like to read and how they choose to amuse themselves become both grimly personal and unexpectedly entangled with questions of survival.

15 La fièvre The nameless narrator of this blistering monologue lies ill and alone in a dreary hotel room in a poverty-stricken country. A political execution is about to take place at the same time. Far from the glib comforts of his own life, he struggles with memories and his own conscience, which are challenged by the misery and poverty he sees. With compassion, eloquence, and ruthless self-scrutiny, the narrator discovers that having good intentions toward the dispossessed is not enough. As he reminisces and agonizes over his own responsibility for the downtrodden, he reaches the inevitable conclusion that the politically correct are guilty themselves unless they take action. However, are his intentions sincere or merely exacerbated by the raging fever of sickness and guilt? Carlos in Therapy At no other time in history have human beings been surrounded by so many actors. At no other time has entertainment been the driving force of our existence. At no other time has the line separating illusion from reality been so vague and tenuous. Turn on your television if you are unsure about this. Listen to the news if you still have doubts. Or not, because this, too, could be propaganda. Carlos in Therapy examines this hopelessly ambiguous landscape, where lying is the norm, confession is mandatory and co-existence is precarious at best. Galapagos Inaugurating Centaur Theatre Company s Brave New Works, The Other Theatre presented Part I of Galapagos, adapted from the acclaimed novel by Kurt Vonnegut, whose many works included Mother Night, Welcome to the Monkey House, Breakfast of Champions, and the masterpiece Slaughterhouse Five. Galapagos recounts the ironic decline of the human species as seen through the eyes and minds of the survivors of a doomed cruise to the Galapagos Islands. A tale of evolution with more twists than Darwin could have ever imagined, Galapagos Human Collision / Atomic Reaction What if the movements of atomic particles reproduced the very logic of human behaviour? Inspired by astro-physicist Stephen Hawking, this multi-disciplinary play questions the place of people in the universe, with their human frailties and, in spite of everything, their infinite capacity to believe in immortality. Winner of Montreal English Critics Circle Award (MECCA) for Best Production, Best Direction, Best Set/Costume Design and Best Lighting Design

16 Masque finalist for Best Production (English Theatre) selected by the Quebec Acadethe company s of Arts and Letters RECREATION This installation piece was created for Counterposes, produced by Display Cult and Oboro Gallery. Set in a moving freight elevator converted into a recreation room, this non-speaking physical piece examined the dark side of suburbia. In this distorted environment (the back wall is the floor), a couple enacts the banal rituals of modern life amid a soundtrack which included domestic noises, Hawaiian cowboy tunes, fifties muzak, text from the Patty Hearst kidnapping and autopsy reports from the JonBenet Ramsey murder. Their "child" is conspicuously missing and, in the end, the woman disappears as well. With this piece, the company expanded its aesthetic to embrace the medium of visual art and explored a more dynamic actor-spectator relationship. Kaspar Based on the real-life story of Kaspar Hauser, a nineteenth century boy who spent the first fifteen years of his life in a lightless dungeon before being abandoned in front of a house in Nuremberg, Germany, this new work marked The Other Theatre s debut in Espace Libre. Again, the company utilised a multimedia approach, using sound loops, slides from 1950 comic book ads, as well as creating a small silent film (in the style of the 1920's) depicting the kidnapping of Kaspar. Set in a stark white environment, the play examined the power language has in shaping identity. The Dark Spanning the time from the Cold War to the women s movement of the seventies (from the early girlie trailers to Linda Lovelace s Deep Throat ) The Dark looked at the personal and political struggle of one woman, Andrea. Set in a seedy movie house, the play aimed to challenge societal notions of eroticism and pornography. A shorter version of the show was produced for Women Making Scenes Literal Madness. Women Making Scenes is a collective of women director s which include Stacey Christodoulou, Katrina Dunn, Martha Hancock, Lise Ann Johnson and Sarah Stanley.

Fiche d Inscription / Entry Form

Fiche d Inscription / Entry Form Fiche d Inscription / Entry Form (A renvoyer avant le 15 octobre 2014 Deadline octobrer 15th 2014) Film Institutionnel / Corporate Film Film Marketing Produit / Marketing Product film Film Communication

Plus en détail

Application Form/ Formulaire de demande

Application Form/ Formulaire de demande Application Form/ Formulaire de demande Ecosystem Approaches to Health: Summer Workshop and Field school Approches écosystémiques de la santé: Atelier intensif et stage d été Please submit your application

Plus en détail

C est quoi, Facebook?

C est quoi, Facebook? C est quoi, Facebook? aujourd hui l un des sites Internet les plus visités au monde. Si tu as plus de 13 ans, tu fais peut-être partie des 750 millions de personnes dans le monde qui ont une page Facebook?

Plus en détail

APPENDIX 6 BONUS RING FORMAT

APPENDIX 6 BONUS RING FORMAT #4 EN FRANÇAIS CI-DESSOUS Preamble and Justification This motion is being presented to the membership as an alternative format for clubs to use to encourage increased entries, both in areas where the exhibitor

Plus en détail

Le passé composé. C'est le passé! Tout ça c'est du passé! That's the past! All that's in the past!

Le passé composé. C'est le passé! Tout ça c'est du passé! That's the past! All that's in the past! > Le passé composé le passé composé C'est le passé! Tout ça c'est du passé! That's the past! All that's in the past! «Je suis vieux maintenant, et ma femme est vieille aussi. Nous n'avons pas eu d'enfants.

Plus en détail

Promotion of bio-methane and its market development through local and regional partnerships. A project under the Intelligent Energy Europe programme

Promotion of bio-methane and its market development through local and regional partnerships. A project under the Intelligent Energy Europe programme Promotion of bio-methane and its market development through local and regional partnerships A project under the Intelligent Energy Europe programme Contract Number: IEE/10/130 Deliverable Reference: W.P.2.1.3

Plus en détail

Tex: The book of which I'm the author is an historical novel.

Tex: The book of which I'm the author is an historical novel. page: pror3 1. dont, où, lequel 2. ce dont, ce + preposition + quoi A relative pronoun introduces a clause that explains or describes a previously mentioned noun. In instances where the relative pronoun

Plus en détail

Lesson Plan Physical Descriptions. belle vieille grande petite grosse laide mignonne jolie. beau vieux grand petit gros laid mignon

Lesson Plan Physical Descriptions. belle vieille grande petite grosse laide mignonne jolie. beau vieux grand petit gros laid mignon Lesson Plan Physical Descriptions Objective: Students will comprehend and describe the physical appearance of others. Vocabulary: Elle est Il est Elle/Il est Elle/Il a les cheveux belle vieille grande

Plus en détail

Instructions Mozilla Thunderbird Page 1

Instructions Mozilla Thunderbird Page 1 Instructions Mozilla Thunderbird Page 1 Instructions Mozilla Thunderbird Ce manuel est écrit pour les utilisateurs qui font déjà configurer un compte de courrier électronique dans Mozilla Thunderbird et

Plus en détail

Utiliser une WebCam. Micro-ordinateurs, informations, idées, trucs et astuces

Utiliser une WebCam. Micro-ordinateurs, informations, idées, trucs et astuces Micro-ordinateurs, informations, idées, trucs et astuces Utiliser une WebCam Auteur : François CHAUSSON Date : 8 février 2008 Référence : utiliser une WebCam.doc Préambule Voici quelques informations utiles

Plus en détail

eid Trends in french egovernment Liberty Alliance Workshop April, 20th 2007 French Ministry of Finance, DGME

eid Trends in french egovernment Liberty Alliance Workshop April, 20th 2007 French Ministry of Finance, DGME eid Trends in french egovernment Liberty Alliance Workshop April, 20th 2007 French Ministry of Finance, DGME Agenda What do we have today? What are our plans? What needs to be solved! What do we have today?

Plus en détail

ENGLISH WEDNESDAY SCHOOL ENTRY TEST ENROLMENT FORM 2015-2016

ENGLISH WEDNESDAY SCHOOL ENTRY TEST ENROLMENT FORM 2015-2016 CHECKLIST FOR APPLICATIONS Please read the following instructions carefully as we will not be able to deal with incomplete applications. Please check that you have included all items. You need to send

Plus en détail

Formation en conduite et gestion de projets. Renforcer les capacités des syndicats en Europe

Formation en conduite et gestion de projets. Renforcer les capacités des syndicats en Europe Formation en conduite et gestion de projets Renforcer les capacités des syndicats en Europe Pourquoi la gestion de projets? Le département Formation de l Institut syndical européen (ETUI, European Trade

Plus en détail

MAT 2377 Solutions to the Mi-term

MAT 2377 Solutions to the Mi-term MAT 2377 Solutions to the Mi-term Tuesday June 16 15 Time: 70 minutes Student Number: Name: Professor M. Alvo This is an open book exam. Standard calculators are permitted. Answer all questions. Place

Plus en détail

Question from Gabriel Bernardino (Session I)

Question from Gabriel Bernardino (Session I) /06/204 Question from Gabriel Bernardino (Session I) Do you believe that harmonised EU regulation will indeed lead to less national regulatory details? Croyez-vous que l harmonisation des lois européennes

Plus en détail

Dans une agence de location immobilière...

Dans une agence de location immobilière... > Dans une agence de location immobilière... In a property rental agency... dans, pour et depuis vocabulaire: «une location» et «une situation» Si vous voulez séjourner à Lyon, vous pouvez louer un appartement.

Plus en détail

13+ SCHOLARSHIP EXAMINATION IN FRENCH READING AND WRITING

13+ SCHOLARSHIP EXAMINATION IN FRENCH READING AND WRITING ST GEORGE S COLLEGE LANGUAGES DEPARTMENT 13+ SCHOLARSHIP EXAMINATION IN FRENCH READING AND WRITING The examination is separated into two sections. You have this answer booklet with the questions for the

Plus en détail

A l'avenir, chacun aura son quart d'heure de célébrité.. Andy WAHROL

A l'avenir, chacun aura son quart d'heure de célébrité.. Andy WAHROL A l'avenir, chacun aura son quart d'heure de célébrité.. Andy WAHROL trough the In the " trough the mirror " work, the question of the value of a video image as reflection of reality arises and in this

Plus en détail

Initiative d excellence de l université de Bordeaux. Réunion du Comité stratégique 17-19 décembre 2014. Recommandations

Initiative d excellence de l université de Bordeaux. Réunion du Comité stratégique 17-19 décembre 2014. Recommandations Initiative d excellence de l université de Bordeaux Réunion du Comité stratégique 17-19 décembre 2014 Recommandations 2/1 RECOMMANDATIONS DU COMITE STRATEGIQUE Une feuille de route pour le conseil de gestion

Plus en détail

Module Title: French 4

Module Title: French 4 CORK INSTITUTE OF TECHNOLOGY INSTITIÚID TEICNEOLAÍOCHTA CHORCAÍ Semester 2 Examinations 2010 Module Title: French 4 Module Code: LANG 6020 School: Business Programme Title: Bachelor of Business Stage 2

Plus en détail

If you understand the roles nouns (and their accompanying baggage) play in a sentence...

If you understand the roles nouns (and their accompanying baggage) play in a sentence... If you understand the roles nouns (and their accompanying baggage) play in a sentence...... you can use pronouns with ease (words like lui, leur, le/la/les, eux and elles)...... understand complicated

Plus en détail

Please find attached a revised amendment letter, extending the contract until 31 st December 2011.

Please find attached a revised amendment letter, extending the contract until 31 st December 2011. Sent: 11 May 2011 10:53 Subject: Please find attached a revised amendment letter, extending the contract until 31 st December 2011. I look forward to receiving two signed copies of this letter. Sent: 10

Plus en détail

Comprendre l impact de l utilisation des réseaux sociaux en entreprise SYNTHESE DES RESULTATS : EUROPE ET FRANCE

Comprendre l impact de l utilisation des réseaux sociaux en entreprise SYNTHESE DES RESULTATS : EUROPE ET FRANCE Comprendre l impact de l utilisation des réseaux sociaux en entreprise SYNTHESE DES RESULTATS : EUROPE ET FRANCE 1 Objectifs de l étude Comprendre l impact des réseaux sociaux externes ( Facebook, LinkedIn,

Plus en détail

AUTUMN/WINTER 2013-2014 PARIS COLLECTION

AUTUMN/WINTER 2013-2014 PARIS COLLECTION AUTUMN/WINTER 2013-2014 PARIS COLLECTION RED CARPET/Realistic Style Collection Automne-Hiver 2013-2014 Rynshu, avec cette nouvelle collection, veut permettre à chacun de se révéler par un style qui lui

Plus en détail

THE JOHN LYON SCHOOL. MODERN LANGUAGES DEPARTMENT 13+ ENTRANCE EXAMINATION January 2011

THE JOHN LYON SCHOOL. MODERN LANGUAGES DEPARTMENT 13+ ENTRANCE EXAMINATION January 2011 THE JOHN LYON SCHOOL MODERN LANGUAGES DEPARTMENT 13+ ENTRANCE EXAMINATION January 2011 Section 1: Reading (20 mins) Section 2: Writing (25 mins) Important: Answer all the questions on the question paper

Plus en détail

How To connect to TonVPN Max / Comment se connecter à TonVPN Max

How To connect to TonVPN Max / Comment se connecter à TonVPN Max How To connect to TonVPN Max / Comment se connecter à TonVPN Max Note : you need to run all those steps as an administrator or somebody having admin rights on the system. (most of the time root, or using

Plus en détail

Stress and Difficulties at School / College

Stress and Difficulties at School / College Stress and Difficulties at School / College This article will deal with the pressures and problems that students face at school and college. It will also discuss the opposite - the positive aspects of

Plus en détail

RFP 1000162739 and 1000163364 QUESTIONS AND ANSWERS

RFP 1000162739 and 1000163364 QUESTIONS AND ANSWERS RFP 1000162739 and 1000163364 QUESTIONS AND ANSWERS Question 10: The following mandatory and point rated criteria require evidence of work experience within the Canadian Public Sector: M3.1.1.C / M3.1.2.C

Plus en détail

that the child(ren) was/were in need of protection under Part III of the Child and Family Services Act, and the court made an order on

that the child(ren) was/were in need of protection under Part III of the Child and Family Services Act, and the court made an order on ONTARIO Court File Number at (Name of court) Court office address Applicant(s) (In most cases, the applicant will be a children s aid society.) Full legal name & address for service street & number, municipality,

Plus en détail

MELTING POTES, LA SECTION INTERNATIONALE DU BELLASSO (Association étudiante de lʼensaparis-belleville) PRESENTE :

MELTING POTES, LA SECTION INTERNATIONALE DU BELLASSO (Association étudiante de lʼensaparis-belleville) PRESENTE : MELTING POTES, LA SECTION INTERNATIONALE DU BELLASSO (Association étudiante de lʼensaparis-belleville) PRESENTE : Housing system est un service gratuit, qui vous propose de vous mettre en relation avec

Plus en détail

1.The pronouns me, te, nous, and vous are object pronouns.

1.The pronouns me, te, nous, and vous are object pronouns. 1.The pronouns me, te, nous, and vous are object pronouns.! Marie t invite au théâtre?!! Oui, elle m invite au théâtre.! Elle te parle au téléphone?!! Oui, elle me parle au téléphone.! Le prof vous regarde?!!!

Plus en détail

INSTITUT MARITIME DE PREVENTION. For improvement in health and security at work. Created in 1992 Under the aegis of State and the ENIM

INSTITUT MARITIME DE PREVENTION. For improvement in health and security at work. Created in 1992 Under the aegis of State and the ENIM INSTITUT MARITIME DE PREVENTION For improvement in health and security at work Created in 1992 Under the aegis of State and the ENIM Maritime fishing Shellfish-farming Sea transport 2005 Le pilier social

Plus en détail

RULE 5 - SERVICE OF DOCUMENTS RÈGLE 5 SIGNIFICATION DE DOCUMENTS. Rule 5 / Règle 5

RULE 5 - SERVICE OF DOCUMENTS RÈGLE 5 SIGNIFICATION DE DOCUMENTS. Rule 5 / Règle 5 RULE 5 - SERVICE OF DOCUMENTS General Rules for Manner of Service Notices of Application and Other Documents 5.01 (1) A notice of application or other document may be served personally, or by an alternative

Plus en détail

Logitech Tablet Keyboard for Windows 8, Windows RT and Android 3.0+ Setup Guide Guide d installation

Logitech Tablet Keyboard for Windows 8, Windows RT and Android 3.0+ Setup Guide Guide d installation Logitech Tablet Keyboard for Windows 8, Windows RT and Android 3.0+ Setup Guide Guide d installation English.......................................... 3 Français.........................................

Plus en détail

WEB page builder and server for SCADA applications usable from a WEB navigator

WEB page builder and server for SCADA applications usable from a WEB navigator Générateur de pages WEB et serveur pour supervision accessible à partir d un navigateur WEB WEB page builder and server for SCADA applications usable from a WEB navigator opyright 2007 IRAI Manual Manuel

Plus en détail

Formulaire d inscription (form also available in English) Mission commerciale en Floride. Coordonnées

Formulaire d inscription (form also available in English) Mission commerciale en Floride. Coordonnées Formulaire d inscription (form also available in English) Mission commerciale en Floride Mission commerciale Du 29 septembre au 2 octobre 2015 Veuillez remplir un formulaire par participant Coordonnées

Plus en détail

Médicaments approuvés : Les Canadiens veulent y avoir accès sans tarder

Médicaments approuvés : Les Canadiens veulent y avoir accès sans tarder Médicaments approuvés : Les Canadiens veulent y avoir accès sans tarder (Ottawa, Canada Le 17 mars 2008) Selon une enquête menée récemment auprès des citoyens canadiens à l échelle nationale, la grande

Plus en détail

«Changer» De la contemplation des objets à l offre d expériences

«Changer» De la contemplation des objets à l offre d expériences «Changer» De la contemplation des objets à l offre d expériences Entretiens du Centre Jacques Cartier Musée des beaux-arts de Montréal. 7 octobre 2004 Raymond Montpetit Université du Québec à Montréal

Plus en détail

DOCUMENTATION - FRANCAIS... 2

DOCUMENTATION - FRANCAIS... 2 DOCUMENTATION MODULE SHOPDECORATION MODULE PRESTASHOP CREE PAR PRESTACREA INDEX : DOCUMENTATION - FRANCAIS... 2 INSTALLATION... 2 Installation automatique... 2 Installation manuelle... 2 Résolution des

Plus en détail

The new consumables catalogue from Medisoft is now updated. Please discover this full overview of all our consumables available to you.

The new consumables catalogue from Medisoft is now updated. Please discover this full overview of all our consumables available to you. General information 120426_CCD_EN_FR Dear Partner, The new consumables catalogue from Medisoft is now updated. Please discover this full overview of all our consumables available to you. To assist navigation

Plus en détail

conception des messages commerciaux afin qu ils puissent ainsi accroître la portée de leur message.

conception des messages commerciaux afin qu ils puissent ainsi accroître la portée de leur message. RÉSUMÉ Au cours des dernières années, l une des stratégies de communication marketing les plus populaires auprès des gestionnaires pour promouvoir des produits est sans contredit l utilisation du marketing

Plus en détail

DOCUMENTATION - FRANCAIS... 2

DOCUMENTATION - FRANCAIS... 2 DOCUMENTATION MODULE CATEGORIESTOPMENU MODULE CREE PAR PRESTACREA INDEX : DOCUMENTATION - FRANCAIS... 2 INSTALLATION... 2 CONFIGURATION... 2 LICENCE ET COPYRIGHT... 3 SUPPORT TECHNIQUE ET MISES A JOUR...

Plus en détail

ETABLISSEMENT D ENSEIGNEMENT OU ORGANISME DE FORMATION / UNIVERSITY OR COLLEGE:

ETABLISSEMENT D ENSEIGNEMENT OU ORGANISME DE FORMATION / UNIVERSITY OR COLLEGE: 8. Tripartite internship agreement La présente convention a pour objet de définir les conditions dans lesquelles le stagiaire ci-après nommé sera accueilli dans l entreprise. This contract defines the

Plus en détail

Forthcoming Database

Forthcoming Database DISS.ETH NO. 15802 Forthcoming Database A Framework Approach for Data Visualization Applications A dissertation submitted to the SWISS FEDERAL INSTITUTE OF TECHNOLOGY ZURICH for the degree of Doctor of

Plus en détail

PART I / PARTIE I REQUEST FOR DISCLOSURE / DEMANDE DE DIVULGATION DE LA PREUVE

PART I / PARTIE I REQUEST FOR DISCLOSURE / DEMANDE DE DIVULGATION DE LA PREUVE ATTORNEY GENERAL PUBLIC PROSECUTION SERVICES PROCUREUR GÉNÉRAL SERVICE DES POURSUITES PUBLIQUES PART I / PARTIE I REQUEST FOR DISCLOSURE / DEMANDE DE DIVULGATION DE LA PREUVE NAME OF ACCUSED: / NOM DE

Plus en détail

APSS Application Form/ Intermediate level Formulaire de candidature au PEASS/ Niveau intermédiaire

APSS Application Form/ Intermediate level Formulaire de candidature au PEASS/ Niveau intermédiaire APSS Application Form/ Intermediate level Formulaire de candidature au PEASS/ Niveau intermédiaire This application form may be submitted by email at candidater.peass@egerabat.com or sent by mail to the

Plus en détail

Beat your dad! : GAME RULES FOR 1 AND 2 PLAYERS

Beat your dad! : GAME RULES FOR 1 AND 2 PLAYERS GB USA Beat your dad! : GAME RULES FOR 1 AND 2 PLAYERS CONTENTS: 10 Pentaminis, 6 Pentaminos, 1 game board, 2 separators to mark out the chosen playing area(s) for 1 or 2 players, 18 Penta cards (36 different

Plus en détail

MANUEL MARKETING ET SURVIE PDF

MANUEL MARKETING ET SURVIE PDF MANUEL MARKETING ET SURVIE PDF ==> Download: MANUEL MARKETING ET SURVIE PDF MANUEL MARKETING ET SURVIE PDF - Are you searching for Manuel Marketing Et Survie Books? Now, you will be happy that at this

Plus en détail

Food for thought paper by the Coordinator on Reporting 1 PrepCom 3rd Review Conference 6 décembre 2013

Food for thought paper by the Coordinator on Reporting 1 PrepCom 3rd Review Conference 6 décembre 2013 Food for thought paper by the Coordinator on Reporting 1 PrepCom 3rd Review Conference 6 décembre 2013 (slide 1) Mr President, Reporting and exchange of information have always been a cornerstone of the

Plus en détail

AMESD-Puma2010-EFTS- Configuration-update-TEN (en-fr)

AMESD-Puma2010-EFTS- Configuration-update-TEN (en-fr) AMESD-Puma2010-EFTS- Configuration-update-TEN (en-fr) Doc.No. : EUM/OPS/TEN/13/706466 Issue : v3 Date : 7 May 2014 WBS : EUMETSAT Eumetsat-Allee 1, D-64295 Darmstadt, Germany Tel: +49 6151 807-7 Fax: +49

Plus en détail

FRENCH AP Language and Culture SUMMER ASSIGNMENT

FRENCH AP Language and Culture SUMMER ASSIGNMENT FRENCH AP Language and Culture SUMMER ASSIGNMENT Je suis contente de savoir que vous avez choisi de continuer avec vos études du français l année qui vient!! Le but (goal) cet été est de ne pas perdre

Plus en détail

Francoise Lee. www.photoniquequebec.ca

Francoise Lee. www.photoniquequebec.ca Francoise Lee De: Francoise Lee [francoiselee@photoniquequebec.ca] Envoyé: 2008 年 11 月 17 日 星 期 一 14:39 À: 'Liste_RPQ' Objet: Bulletin #46 du RPQ /QPN Newsletter #46 No. 46 novembre 2008 No. 46 November

Plus en détail

Accès au support technique produits et licences par le portail client MGL de M2Msoft.com. Version 2010. Manuel Utilisateur

Accès au support technique produits et licences par le portail client MGL de M2Msoft.com. Version 2010. Manuel Utilisateur Accès au support technique produits et licences par le portail client MGL de M2Msoft.com Version 2010 Manuel Utilisateur Access to M2Msoft customer support portal, mgl.m2msoft.com, 2010 release. User manual

Plus en détail

Stéphane Lefebvre. CAE s Chief Financial Officer. CAE announces Government of Canada participation in Project Innovate.

Stéphane Lefebvre. CAE s Chief Financial Officer. CAE announces Government of Canada participation in Project Innovate. Stéphane Lefebvre CAE s Chief Financial Officer CAE announces Government of Canada participation in Project Innovate Montreal, Canada, February 27, 2014 Monsieur le ministre Lebel, Mesdames et messieurs,

Plus en détail

Assembly Instructions Stratton Premier Combo Plus Instructions Pour Assembler Collection Stratton Premier Combo Plus

Assembly Instructions Stratton Premier Combo Plus Instructions Pour Assembler Collection Stratton Premier Combo Plus W westwood design Assembly Instructions Stratton Premier Combo Plus Instructions Pour Assembler Collection Stratton Premier Combo Plus ! WARNING: FALL HAZARD TO PREVENT DEATH OR SERIOUS INJURY, ALWAYS

Plus en détail

PHOTO ROYAUME DE BELGIQUE /KINDOM OF BELGIUM /KONINKRIJK BELGIE. Données personnelles / personal data

PHOTO ROYAUME DE BELGIQUE /KINDOM OF BELGIUM /KONINKRIJK BELGIE. Données personnelles / personal data 1 ROYAUME DE BELGIQUE /KINDOM OF BELGIUM /KONINKRIJK BELGIE Service Public Fédéral Affaires Etrangères, Commerce et Coopération au développement Federal Public Service Foreign Affairs, External Trade and

Plus en détail

Frequently Asked Questions

Frequently Asked Questions GS1 Canada-1WorldSync Partnership Frequently Asked Questions 1. What is the nature of the GS1 Canada-1WorldSync partnership? GS1 Canada has entered into a partnership agreement with 1WorldSync for the

Plus en détail

NOTICE D UTILISATION Option USB 2-Ports USB FRANCAIS

NOTICE D UTILISATION Option USB 2-Ports USB FRANCAIS NOTICE D UTILISATION Option USB 2-Ports USB FRANCAIS Introduction Ce supplément vous informe de l utilisation de la fonction USB qui a été installée sur votre table de mixage. Disponible avec 2 ports USB

Plus en détail

How to Login to Career Page

How to Login to Career Page How to Login to Career Page BASF Canada July 2013 To view this instruction manual in French, please scroll down to page 16 1 Job Postings How to Login/Create your Profile/Sign Up for Job Posting Notifications

Plus en détail

MAXI SPEED-ROLL Course à boules

MAXI SPEED-ROLL Course à boules Course à boules Notice de montage 1. Posez le jeu à plat sur une table. 2. A l aide de la clé de service, dévissez les vis qui maintiennent la plaque de plexiglas et déposez la. 3. Dévissez les 4 vis fixant

Plus en détail

GAME CONTENTS CONTENU DU JEU OBJECT OF THE GAME BUT DU JEU

GAME CONTENTS CONTENU DU JEU OBJECT OF THE GAME BUT DU JEU GAME CONTENTS 3 wooden animals: an elephant, a Polar bear and an African lion 1 Playing Board with two tree stumps, one red and one blue 1 Command Board double sided for two game levels (Green for normal

Plus en détail

CLIM/GTP/27/8 ANNEX III/ANNEXE III. Category 1 New indications/ 1 re catégorie Nouvelles indications

CLIM/GTP/27/8 ANNEX III/ANNEXE III. Category 1 New indications/ 1 re catégorie Nouvelles indications ANNEX III/ANNEXE III PROPOSALS FOR CHANGES TO THE NINTH EDITION OF THE NICE CLASSIFICATION CONCERNING AMUSEMENT APPARATUS OR APPARATUS FOR GAMES/ PROPOSITIONS DE CHANGEMENTS À APPORTER À LA NEUVIÈME ÉDITION

Plus en détail

IDENTITÉ DE L ÉTUDIANT / APPLICANT INFORMATION

IDENTITÉ DE L ÉTUDIANT / APPLICANT INFORMATION vice Direction des Partenariats Internationaux Pôle Mobilités Prrogrramme de bourrses Intterrnattiionalles en Mastterr (MIEM) Intterrnattiionall Mastterr Schollarrshiip Prrogrramme Sorrbonne Parriis Ciitté

Plus en détail

Judge Group: P Title: Quel est meilleur: le compost ou le fertilisant chimique? Student(s): Emma O'Shea Grade: 6

Judge Group: P Title: Quel est meilleur: le compost ou le fertilisant chimique? Student(s): Emma O'Shea Grade: 6 Project No.1114 Title: Quel est meilleur: le compost ou le fertilisant chimique? Level: Student(s): Emma O'Shea Grade: 6 This progect compares the results of compost, chemical fertilizer and normal earth

Plus en détail

3615 SELFIE. http://graffitiresearchlab.fr HOW-TO / GUIDE D'UTILISATION

3615 SELFIE. http://graffitiresearchlab.fr HOW-TO / GUIDE D'UTILISATION 3615 SELFIE http://graffitiresearchlab.fr HOW-TO / GUIDE D'UTILISATION Hardware : Minitel Computer DIN FM545 45 connector (http://www.gotronic.fr/art-fiche-din-fm545-4747.htm) Cable Arduino compatible

Plus en détail

Afin de valider votre inscription merci de bien veiller à :

Afin de valider votre inscription merci de bien veiller à : b Afin de valider votre inscription merci de bien veiller à : 1. Prendre connaissance du règlement, des critères de sélection et des dates limites d inscription de la manifestation. 2. Dater et signer

Plus en détail

DOCUMENTATION MODULE BLOCKCATEGORIESCUSTOM Module crée par Prestacrea - Version : 2.0

DOCUMENTATION MODULE BLOCKCATEGORIESCUSTOM Module crée par Prestacrea - Version : 2.0 DOCUMENTATION MODULE BLOCKCATEGORIESCUSTOM Module crée par Prestacrea - Version : 2.0 INDEX : DOCUMENTATION - FRANCAIS... 2 1. INSTALLATION... 2 2. CONFIGURATION... 2 3. LICENCE ET COPYRIGHT... 3 4. MISES

Plus en détail

Présentation par François Keller Fondateur et président de l Institut suisse de brainworking et M. Enga Luye, CEO Belair Biotech

Présentation par François Keller Fondateur et président de l Institut suisse de brainworking et M. Enga Luye, CEO Belair Biotech Présentation par François Keller Fondateur et président de l Institut suisse de brainworking et M. Enga Luye, CEO Belair Biotech Le dispositif L Institut suisse de brainworking (ISB) est une association

Plus en détail

Instructions pour mettre à jour un HFFv2 v1.x.yy v2.0.00

Instructions pour mettre à jour un HFFv2 v1.x.yy v2.0.00 Instructions pour mettre à jour un HFFv2 v1.x.yy v2.0.00 HFFv2 1. OBJET L accroissement de la taille de code sur la version 2.0.00 a nécessité une évolution du mapping de la flash. La conséquence de ce

Plus en détail

La solution idéale de personnalisation interactive sur internet

La solution idéale de personnalisation interactive sur internet FACTORY121 Product Configurator (summary) La solution idéale de personnalisation interactive sur internet FACTORY121 cité comme référence en «Mass Customization» au MIT et sur «mass-customization.de» Specifications

Plus en détail

BNP Paribas Personal Finance

BNP Paribas Personal Finance BNP Paribas Personal Finance Financially fragile loan holder prevention program CUSTOMERS IN DIFFICULTY: QUICKER IDENTIFICATION MEANS BETTER SUPPORT Brussels, December 12th 2014 Why BNPP PF has developed

Plus en détail

AccessLearn Community Group: Introductory Survey. Groupe communautaire AccessLearn : étude introductive. Introduction.

AccessLearn Community Group: Introductory Survey. Groupe communautaire AccessLearn : étude introductive. Introduction. AccessLearn Community Group: Introductory Survey Introduction The W3C Accessible Online Learning Community Group (aka AccessLearn) is a place to discuss issues relating to accessibility and online learning,

Plus en détail

2012, EUROPEEN YEAR FOR ACTIVE AGEING 2012, ANNEE EUROPEENNE DU VIEILLISSEMENT ACTIF

2012, EUROPEEN YEAR FOR ACTIVE AGEING 2012, ANNEE EUROPEENNE DU VIEILLISSEMENT ACTIF 2012, EUROPEEN YEAR FOR ACTIVE AGEING 2012, ANNEE EUROPEENNE DU VIEILLISSEMENT ACTIF Kick off transnational project meeting June 6 & 7th 2011 6 et 7 Juin 2011 CERGY/ VAL D OISE Monday june 6th morning

Plus en détail

Nouveautés printemps 2013

Nouveautés printemps 2013 » English Se désinscrire de la liste Nouveautés printemps 2013 19 mars 2013 Dans ce Flash Info, vous trouverez une description des nouveautés et mises à jour des produits La Capitale pour le printemps

Plus en détail

Mode dʼemploi User guide

Mode dʼemploi User guide Mode dʼemploi User guide Urban Connexion Kit for Microsoft Surface Référence Urban Factory ICR32UF Introduction: Vous venez d acheter un kit de connexion Urban Factory pour Microsoft Surface, et nous vous

Plus en détail

CONVENTION DE STAGE TYPE STANDART TRAINING CONTRACT

CONVENTION DE STAGE TYPE STANDART TRAINING CONTRACT CONVENTION DE STAGE TYPE STANDART TRAINING CONTRACT La présente convention a pour objet de définir les conditions dans lesquelles le stagiaire ci-après nommé sera accueilli dans l entreprise. This contract

Plus en détail

SCHOLARSHIP ANSTO FRENCH EMBASSY (SAFE) PROGRAM 2015-2 APPLICATION FORM

SCHOLARSHIP ANSTO FRENCH EMBASSY (SAFE) PROGRAM 2015-2 APPLICATION FORM SCHOLARSHIP ANSTO FRENCH EMBASSY (SAFE) PROGRAM 2015-2 APPLICATION FORM APPLICATION FORM / FORMULAIRE DE CANDIDATURE Note: If there is insufficient space to answer a question, please attach additional

Plus en détail

Exemple PLS avec SAS

Exemple PLS avec SAS Exemple PLS avec SAS This example, from Umetrics (1995), demonstrates different ways to examine a PLS model. The data come from the field of drug discovery. New drugs are developed from chemicals that

Plus en détail

ONTARIO Court File Number. Form 17E: Trial Management Conference Brief. Date of trial management conference. Name of party filing this brief

ONTARIO Court File Number. Form 17E: Trial Management Conference Brief. Date of trial management conference. Name of party filing this brief ONTARIO Court File Number at (Name of court) Court office address Form 17E: Trial Management Conference Brief Name of party filing this brief Date of trial management conference Applicant(s) Full legal

Plus en détail

INDUSTRIAL PC 13/11/2007 19/11/2007. Nouveau PC Industriel sur Imprimantes RIP4

INDUSTRIAL PC 13/11/2007 19/11/2007. Nouveau PC Industriel sur Imprimantes RIP4 Technical Service Bulletin FILE CONTROL CREATED DATE MODIFIED DATE FOLDER INDUSTRIAL PC 13/11/2007 19/11/2007 662-02-27011B Nouveau PC Industriel sur Imprimantes RIP4 English version follows. Objet du

Plus en détail

RENÉ CHARBONNEAU. 131,Bourget Montréal QC Canada H4C 2M1 514-946 - 4885 r e n. c h a r b o n n e a u @ s y m p a t i c o. c a

RENÉ CHARBONNEAU. 131,Bourget Montréal QC Canada H4C 2M1 514-946 - 4885 r e n. c h a r b o n n e a u @ s y m p a t i c o. c a RENÉ CHARBONNEAU C o n s u l t a t i o n e t f o r m a t i o n C o n s u l t i n g a n d T r a i n i n g 131,Bourget Montréal QC Canada H4C 2M1 514-946 - 4885 r e n. c h a r b o n n e a u @ s y m p a t

Plus en détail

CETTE FOIS CEST DIFFERENT PDF

CETTE FOIS CEST DIFFERENT PDF CETTE FOIS CEST DIFFERENT PDF ==> Download: CETTE FOIS CEST DIFFERENT PDF CETTE FOIS CEST DIFFERENT PDF - Are you searching for Cette Fois Cest Different Books? Now, you will be happy that at this time

Plus en détail

Construire son projet : Rédiger la partie impacts (2/4) Service Europe Direction des Programmes et de la Formation pour le Sud

Construire son projet : Rédiger la partie impacts (2/4) Service Europe Direction des Programmes et de la Formation pour le Sud Construire son projet : Rédiger la partie impacts (2/4) Service Europe Direction des Programmes et de la Formation pour le Sud Sommaire Construire son projet : Rédiger la partie impacts (2/4) Comment définir

Plus en détail

deux tâches dans le tableau et à cliquer sur l icône représentant une chaîne dans la barre d outils. 14- Délier les tâches : double cliquer sur la

deux tâches dans le tableau et à cliquer sur l icône représentant une chaîne dans la barre d outils. 14- Délier les tâches : double cliquer sur la MS Project 1- Créer un nouveau projet définir la date du déclenchement (début) ou de la fin : File New 2- Définir les détails du projet : File Properties (permet aussi de voir les détails : coûts, suivi,

Plus en détail

First Nations Assessment Inspection Regulations. Règlement sur l inspection aux fins d évaluation foncière des premières nations CONSOLIDATION

First Nations Assessment Inspection Regulations. Règlement sur l inspection aux fins d évaluation foncière des premières nations CONSOLIDATION CANADA CONSOLIDATION CODIFICATION First Nations Assessment Inspection Regulations Règlement sur l inspection aux fins d évaluation foncière des premières nations SOR/2007-242 DORS/2007-242 Current to September

Plus en détail

Institut d Acclimatation et de Management interculturels Institute of Intercultural Management and Acclimatisation

Institut d Acclimatation et de Management interculturels Institute of Intercultural Management and Acclimatisation Institut d Acclimatation et de Management interculturels Institute of Intercultural Management and Acclimatisation www.terresneuves.com Institut d Acclimatation et de Management interculturels Dans un

Plus en détail

Contents Windows 8.1... 2

Contents Windows 8.1... 2 Workaround: Installation of IRIS Devices on Windows 8 Contents Windows 8.1... 2 English Français Windows 8... 13 English Français Windows 8.1 1. English Before installing an I.R.I.S. Device, we need to

Plus en détail

How to Deposit into Your PlayOLG Account

How to Deposit into Your PlayOLG Account How to Deposit into Your PlayOLG Account Option 1: Deposit with INTERAC Online Option 2: Deposit with a credit card Le texte français suit l'anglais. When you want to purchase lottery products or play

Plus en détail

Génie Logiciel et Gestion de Projets

Génie Logiciel et Gestion de Projets Génie Logiciel et Gestion de Projets INFO-F-407 Ragnhild Van Der Straeten 2008-2009 ULB 1 Génie Logiciel et Gestion de Projets Organisation 2 Ragnhild Van Der Straeten VUB, 4K209 Campus Etterbeek rvdstrae@vub.ac.be

Plus en détail

affichage en français Nom de l'employeur *: Lions Village of Greater Edmonton Society

affichage en français Nom de l'employeur *: Lions Village of Greater Edmonton Society LIONS VILLAGE of Greater Edmonton Society affichage en français Informations sur l'employeur Nom de l'employeur *: Lions Village of Greater Edmonton Society Secteur d'activité de l'employeur *: Développement

Plus en détail

http://www.bysoft.fr

http://www.bysoft.fr http://www.bysoft.fr Flash Slideshow Module for MagentoCommerce Demo on http://magento.bysoft.fr/ - Module Slideshow Flash pour MagentoCommerce Démonstration sur http://magento.bysoft.fr/ V3.0 ENGLISH

Plus en détail

Interactive Video Conference Based Culinary Competence Development

Interactive Video Conference Based Culinary Competence Development 20081NL1LEO0500485 1 Information sur le projet Titre: Code Projet: Année: 2008 Type de Projet: Statut: Accroche marketing: Résumé: Interactive Video Conference Based Culinary Competence Development Interactive

Plus en détail

MODERN LANGUAGES DEPARTMENT

MODERN LANGUAGES DEPARTMENT MODERN LANGUAGES DEPARTMENT Common Assessment Task 3 YEAR 9 Je m appelle Ma classe Mark 20 10 19 22 16 13 Total Effort Instructions For this extended piece of homework, you are going to learn and write

Plus en détail

The assessment of professional/vocational skills Le bilan de compétences professionnelles

The assessment of professional/vocational skills Le bilan de compétences professionnelles The assessment of professional/vocational skills Le bilan de compétences professionnelles 03/06/13 WHAT? QUOI? Subject Sujet The assessment of professional/vocational skills (3 hours) Bilan de compétences

Plus en détail

SOS! Parent Teens Acculturation Conflict in Immigrant Families

SOS! Parent Teens Acculturation Conflict in Immigrant Families Inclusive Leadership & Intercultural Management Training & Coaching SOS! Parent Teens Acculturation Conflict in Immigrant Families Best Practices that Foster Positive Family-School Learning Conditions,

Plus en détail

Control your dog with your Smartphone. USER MANUAL www.pet-remote.com

Control your dog with your Smartphone. USER MANUAL www.pet-remote.com Control your dog with your Smartphone USER MANUAL www.pet-remote.com Pet-Remote Pet Training Pet-Remote offers a new and easy way to communicate with your dog! With the push of a single button on your

Plus en détail

TABLE OF CONTENT / TABLE DES MATIERES

TABLE OF CONTENT / TABLE DES MATIERES TRRAACE : La Lettre Electronique de TRRAACE TRRAACE Electronic Newsletter N HS 26/02/ 2005 TOUTES LES RESSOURCES POUR LES RADIOS AFRICAINES ASSOCIATIVES COMMUNAUTAIRES ET EDUCATIVES TRACKING RESOURCES

Plus en détail

Credit Note and Debit Note Information (GST/ HST) Regulations

Credit Note and Debit Note Information (GST/ HST) Regulations CANADA CONSOLIDATION CODIFICATION Credit Note and Debit Note Information (GST/ HST) Regulations Règlement sur les renseignements à inclure dans les notes de crédit et les notes de débit (TPS/ TVH) SOR/91-44

Plus en détail

Tammy: Something exceptional happened today. I met somebody legendary. Tex: Qui as-tu rencontré? Tex: Who did you meet?

Tammy: Something exceptional happened today. I met somebody legendary. Tex: Qui as-tu rencontré? Tex: Who did you meet? page: pro10 1. quelqu'un, quelque chose 2. chacun vs. aucun 3. more indefinite pronouns A pronoun replaces a noun which has been mentioned or is obvious from context. An indefinite pronoun refers to people

Plus en détail

Institut français des sciences et technologies des transports, de l aménagement

Institut français des sciences et technologies des transports, de l aménagement Institut français des sciences et technologies des transports, de l aménagement et des réseaux Session 3 Big Data and IT in Transport: Applications, Implications, Limitations Jacques Ehrlich/IFSTTAR h/ifsttar

Plus en détail